Monty krajina – Pripravené prostredie pre deti

Cieľom akejkoľvek výchovy je, aby sa z dieťaťa stala samostatná osobnosť. Aby sa dieťa mohlo slobodne rozvíjať, potrebuje pripravené prostredie. Monty krajina poskytuje takéto prostredie, kde je každý prvok navrhnutý s ohľadom na potreby a schopnosti detí.

Adaptácia Prostredia

V Monty krajine nájdeme malé stoly a stoličky, vešiaky a lavičky, ktoré sú prispôsobené veľkosti a schopnostiam detí. Toto umožňuje deťom, aby sa mohli samy o seba postarať, čo je základným kameňom ich nezávislosti a sebaúcty.

Montessori kocky

Dostupnosť Pomôcok

Pomôcky v Monty krajine sú dostupné a uložené na táckach, čo umožňuje deťom ľahký prístup a manipuláciu. Cieľom je podporiť nezávislosť detí pri výbere a používaní materiálov.

Praktické Aspekty Prostredia

Kuchynka je prispôsobená tak, aby bola vo výške dieťaťa, čím sa deťom umožňuje samostatne nakrájať ovocie, umyť riad a naliať si vodu. To všetko podporuje rozvoj praktických zručností a sebestačnosti.

Organizácia a Poradie

Každá pomôcka v Monty krajine má svoje miesto, čo zabezpečuje, že prostredie je jednoduché, čisté a organizované. Toto pomáha deťom v orientácii v priestore a podporuje ich sebaorganizáciu.

Učenie sa z Chýb

V Monty krajine je dôležité, aby deti nemali strach z chyby. Ak dieťa niečo rozleje alebo vysype, vie, kde nájde metličku alebo handru na upratanie. Toto učí deti zodpovednosti a zvládaniu následkov svojich činov.

Oblasti Vzdelávania

Pomôcky sú rozdelené do viacerých oblastí: aktivity praktického života (presýpanie, prelievanie, krájanie, upratovanie), aktivity na rozvoj zmyslového vnímania, pomôcky na rozvoj reči a matematického myslenia. Veľkú oblasť tvoria pomôcky z kozmickej výchovy – sú to pomôcky z oblasti vedy, geografie, fyziky, botaniky a zoológie.

Pracovné Miesta Detí

Deti pracujú pri malých stolíkoch alebo na koberčekoch. Koberček predstavuje pracovné miesto dieťaťa, do ktorého mu nikto nevstupuje, čo podporuje ich súkromie a koncentráciu.

V Monty krajine sa kládny dôraz na to, aby prostredie bolo špeciálne pripravené pre potreby detí, čo znamená, že každý aspekt prostredia je navrhnutý tak, aby podporoval samostatnosť, sústredenie a celkový rozvoj dieťaťa. Tento holistický prístup k výchove je základom Montessori pedagogiky, ktorá umožňuje deťom rozvíjať sa v prirodzenom tempe a smerom, ktorý najlepšie zodpovedá ich individuálnym schopnostiam a záujmom.